Felanmälan

Fel och skador i allmänna utrymmen ska alltid anmälas till styrelsen i första hand. Vi i vår tur anmäler till Bonava, eller fastighetsskötaren, efter att ha gjort en bedömning.

Det är viktigt att spåren som hissdörrarna löper i är fria från smuts, grus och sten. Se till att ni grannar hjälps åt att hålla rent eller kontakta fastighetsskötaren.
 

Om medlem på eget bevåg kallar ut någon entreprenör för åtgärd kan detta komma att få bekostas av medlemmen.

Vart anmäler jag garanti-fel i min lägenhet: Via mitt Bonava logga in och skapa ett ärende, klicka här. Garantitiden är fem år.

Vart anmäler jag övriga fel i min lägenhet: Boende är ansvariga att åtgärda fel som uppstår i sin lägenhet, fastighetsskötaren kan hjälpa dig. Se våra stadgar § 32 vad som omfattas av lägenhetsinnehavarens ansvar att åtgärda.

Felanmälan av Bosch-vitvaror ska ske direkt till Bosch, inte via Boanava. Garantibevis för respektive trappuppgång finns upplagda här nedan.

Skulle ärendet vara akut och medföra en risk för fastigheten eller övriga medlemmar kontaktar du fastighetsskötaren eller jour direkt.

Var anmäler jag fel i gemensamma utrymmen i huset: Styrelsen, vi hanterar sedan detta vidare.

Vart anmäler jag fel på hissen: Styrelsen i första hand, om det är fara eller någon som sitter fast. Kontakta Otis jour.

Telefon: 0200-21 21 11

 

Se bifogad lista för kontakt-uppgifter.